Pita od jabuka s kardamomom

4 mjeseca do ljeta!? Trebam još nešto trenirat uz tajlandski boks. Trčanje mi nikad nije išlo. Na nasipu me osobe i  preko 70 godina prestižu. Plivanje? Iako, kako ću sve stizat, pojma nemam. Spavat moram. Čekaj, 4 mjeseca do ljeta? 4 mjeseca do jagoda, 4 mjeseca do borovnica! AJME MENI SREĆE. Pa zima je na izdasima! Kombinaciju jabuka, cimeta i muškatnog oraščića nećete još dugo gledat. (Ne znam nikoga normalnog tko u krajem 5. mjeseca uđe u stan skuhan i mokar, puže prema frižideru i kaže “Uuuuu, pita od jabuka. I cimet se čuje! Daj pola pite!” Jedina mogućnost je da ta osoba uđe u stan skuhan i mokar, puže prema frižideru, ugleda toplu pitu od jabuka, kaže “Uuu, pita od jabuka, dobro miriše. Ima li sladoleda?”)

Maloprije sam pekla pitu, moja super neugodna susjeda koja se ne zna smijat i okolo šeće širući mržnju prema ljudima me je kada sam išla u trgovinu za ručak nasmijano pitala “Pita od jabuka, ajme kako lijepo miriše hodnik.” Iskreno, prepala sam se. Iako, to vam dokazuje kako hrana povezuje ljude. Ne ista razmišljanja, zajednički interesi, ciljevi nego hrana! 😀 Ova pita je jako lagana, stvarno ju svi mogu pripremiti.

2

ŠTO T’ TREBA:

40 dag brašna

25 dag maslaca

3 žlice šećera

0,5 žlice soli

1 kg narezanih jabuka

20 dag šećera

1 limun (sok i korica)

malo arome vanilije (ukoliko imaš, ukoliko ti se da kupit :D)

žličica cimeta

žličica muškatnog oraščića

žutanjak + pola žlice šećera + žlica mlijeka

3

BACAJ SE NA POSAO:

Tijesto: Maslac ostavi da dođe do sobne temperature. Pokušaj tijesto što manje mijesiti rukama (zbog topline). Sve sastojke umijesi u jedno. Podijeli tijesto na dva dijela, zamotaj u prozirnu foliju i stavi u frižider na sat vremena. (Da se maslac ponovno stisne).

Nadljev: Jabuke narezane na male komadiće (očišćene, bez kore!) zajedno sa šećerom, cimetom, limunom, muškatnim oraščićem i vanilijom  kuhaj nekih 15 min na laganoj vatri stalno miješajući. Nakon što se skuha, ostavi da se dobro ohladi. (Inače ona toplina od jabuka otapa maslac u tijestu.) Ja jako volim kuhat jabuke a ne stavit ih svježe na pitu. Pita mi bude isto super ali imam osjećaj da je puna praznina, neki komadići mi budu nekako polutvrdi. I kada ju jedem, stalno nešto iz nje ispada. Ovako mi se sastojci još dodatno prožmu, ma njam!

Priprema: Pola tijesta razvaljaj u obliku kruga te dobro utisni u namašćeni kalup te rukama dobro utisni u krajeve. Na to dodaj jabuke ali pritom nemoj sav sok iz lonca staviti na pitu. Drugi dio tijesta razvaljaj isto u obliku kruga. Običnim nožem ili rezačem za pizzu izreži 10 trakica. Trakice slaži u obliku mreže. Premaži pitu s mješavinom žumanjka.  Peci 45 minuta na 180.

Ukoliko nisi fan mrežica, možeš slobodno tijesto rezati u obliku krugova, kockica, srca i staviti na pitu.

Miriše sve ikad, jel’ tako? 🙂

5

4

 

Leave a Reply

