(Anti)valentinovski cheesecake

“A gdje ste vi rezervirali za Valentinovo?” Slušaj. Ti. Rezervirala sam desni dio kauča, desni dio stolića ispred tog kauča i žuti jastuk jer njega volim stavit ispod desne ruke. Isto tako, rezervirala sam i nedjeljni đir na placu, vjerujem da će bit gužva. 😀 Ali jedino, vikend je, gdje je desert? Ovako, da sam napravila nešto ono vauuu, automatski bi to Valentinovu dalo veliko značenje. To ne želim. Što ću napravit? Cheesecake. A zašto pišem ovaj post kad većina ljudi zna napravit cheesecake? Zato. Čitaj.

Da se razumijemo, volim cvijeće (tulipane i svo cvijeće kod teta na Dolcu), volim i poklone. Ali to usiljeno kupovanje poklona na 14.2., naaah. Jedan dan ste se posvađali, drugi dan ste se poslali u neke stvari, treći dan si ga gađala papučom, četvrti kopala po njegovom fejsbuku jer se dopisuje s nekom Anom Anić Nokti Privatno i onda dođe peti dan, 14.2., on je tebi kupio ruže, ti njemu nekog slatkog medu i vi ste taj dan najsretniji na svijetu jer taj dan svi moraju biti ludo zaljubljeni. MORAJU. I onda se u ponedjeljak na poslu hvališ ekipi jer si dobila ruže od 500 kn. On je tebi tako pokazao da te voli. Iako se i dalje dopisuje s Anom Anić Nokti Privatno.

Evo pišem post, glava mi puca, imam nekih 37,5 i on mi kuha juhu. Sutra ćemo na placu, kupit ću mu ciklu, mrkvu i jabuku kako bi mu sok napravila jer inače gleda povrće kao da će se otrovat. Eto, to je meni Valentinovo. A ne tugovanje jer ti je kupio normalne ruže a ne one od 500 kn koje dođu u onoj nekoj fensi kutiji koje onda stavljaš na Instagram.

CHEESECAKE. Vrati se na temu.

Cheesecake je najjednostavniji kolač na svijetu. Jeste li ikada čuli da ga netko ne voli? Najvjerojatnije ono jedan jedini put kada ste pričali s osobom koja vam je rekla da ne voli slatko. I da ste pritom isto reagirali kao da je rekla da je Zemlja ravna ploča. Ukoliko pričam s nekim, veoma često čujem ovo:

“Ja ti kupim te Digestive kekse. Nisu mi baš nešto pa mi je dečko zna u Beču kupit Ajmemenikrepatću kekse jer su oni fuuul dobri za cheese.”

“4 fiiladelfije. I ništa drugo. Totalno mi ne valja kada stavim taj neki svježi sir. Pa neću bildat valjda.”

“3 filadelfije, jedan krem normalni, malo svježeg sira ….”

“Joj, taj cheesecake je toliko skup, ne mogu ja to napravit”.

AJME NE.

Cheesecake koji radim već godinama i recept koji sam prvi u životu naučila bio je najjednostavniji. I najfiniji. I najjeftiniji. Nikakvi Digestive keksi, nikakve Philadelfije, nikakvi bakrači. Jednostavno. Ja koristim Petit beurre kekse i jedan od najdražih mirisa na svijetu je kada ih mrvim za tortu. Miriše onaj maslac, ajme meni. ❤ I onda umjesto milijun šmensi fensi sireva, kupim svježi sir. Najobičniji. Po mogućnosti u Lilda. Dođe nekih 11 kn. A može i Veronikin. Ajme, i Veronikin! 🙂 Kisela vrhnja ona od 20 % masnoće isto u Lidla. Neke 3,50 kn komad. (Jednom sam ih zaboravila kupit pa sam u lokalnom lijevom dućanu kupila jedan Dukatov za 6 kn. Iako je Dukatov inače stvarno dobar.) Nije to da cheesecake mora bit okupan u zlatu! 🙂

URADIO OVO I SPASI SE:

U čemu je poanta? U limunu. Veoma često ljudi preskoče taj limun i onda im cheese, od čega god bio, ostane blago bljutav. Zašto ga preskoče? Pa, ili nije sezona limuna ili onaj limun koji su kupili ima 3 kapi soka i prskan je. Ono, ako njegovu koricu staviš, slobodno si mogao i sumpor ili što već stavit u tortu. Kako to ja rješavam? Imam sreću što mi roditelji svake godine u sezoni limuna šalju pakete i pakete tih limuna. Jedne godine mi je cijeli paket propao. (Kad sam glupa.) Više nikad nije. Zašto? Zato što sve limune izgratam (*naribam) na gratakijež (oprostite ali ribež mi je uvijek zvučao kao da netko ribu pokušava očistit tako da je struže – ribežom), stavim to u vrećicu i zaledim. Onda iscijedim sav sok i zaledim ga. Sad se pitate kako ja to? Što ona to sve u bocu od litre stavi? I ONDA SVE MORAM ODLEDIT?! Ne. Kupim male kesice za led i u njih stavim limun. Zaledim i onda, kad mi treba za kolač, jednu kocku uzmem i odledim. A to je super stvar i za ljetne sokove. Umjesto normalnog leda – limun led! Tadaaam!

(ne)najreprezentativnija slika

12

Dakle. Cheesecake.

ŠTO T’ TREBA:

Podloga

25 dag petit beurre keksa

3 žlice šećera

12,5 dag maslaca

Sir

0,5 kg svježeg sira

6 žlica šećera

4 jaja

1 iscijeđeni limun

malo korice limuna

1 vanilijin šećer

Vrh

2 kisela vrhnja 20 %

2 vanilijin šećera

3 žlice šećera

Bacaj se na posao

Dno: Stavi kekse u vrećicu jednu, zatvori i valjkom za tijesto prelazi preko i izmrvi. (Možeš i u multipraktiku ali nije da svatko ima multipraktik.) To stavi u zdjelicu kakvu, dodaj otopljen maslac i šećer. Dobro promiješaj (da ti izgleda kao grubi pijesak) i dobro utisni u dno kalupa. Stavi peći na 200 točno 5 min.

Sir: Malo izradi 4 jaja i šećer. Dodaj sir, limun, šećer i vanilijin šećer. Smanji peć na 170 kada su ti keksi gotovi, dodaj sir na to i peci još 20 min.

Vrh: Dobro promiješaj mikserom kisela vrhnja, šećer i vanilijin šećer. Čim je gotovo onih 20 minuta  sira, ugasi peć, izvadi, dodaj kisela vrhnja i vrati na 5 min u ugašenu peć.

Ohladi i uvali u frižider preko noći.

1

E sad. Kad ne znam što napravit, napravim cheesecake. Kad sam umorna a znam da će vikend, napravim cheesecake. Kad se posvađam s bratom, napravim cheesecake (lula mira :D) Kad ideš negdje i nosiš kolač/tortu, radiš cheese. Taj cheesecake je uvijek as iz rukava!

 

Leave a Reply

